Dersin Adı | İleri Finansal Yönetim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 503 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere net bugünkü değer ve sermaye yatırımlarını değerleme,firma değerlemesi,halka arz ve şirket birleşmeleri ve şirket satın almalarının değerlendirilmesini kapsayan konularda derin anlayış ve beceriler edinme konusunda olanak sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste net bugünkü değer ve sermaye yatırımlarını değerleme, sermaye yapısı,firma değerlemesi, halka arz, ve şirket birleşmeleri ve şirket satın almalarının değerlendirilmesi kapsanacak.ve ilgili vakalar tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşletme Finansmanınıda İleri Konulara Giriş | |
2 | Risk, Sermaye Maliyeti ve Sermaye Bütçelemesi | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,,Ch.12 |
3 | Örnek Olay Çalışması 1: Marriott Corp. | Marriott Corporation: The Cost of Capital (Abridged), HBS 9289047 |
4 | Sermaye Yapısı: Temel Kavramlar | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.15 |
5 | Örnek Olay Çalışması 2: American Home Products Corporation | American Home Products Corporation HBS 9283065 |
6 | Sermaye Yapısı: Borç Kullanımı Limitleri | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,6th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.16 |
7 | Örnek Olay Çalışması 3: Masey Ferguson, 1980 | Masey Ferguson, 1980 HBS 9282043 |
8 | Örnek Olay Çalışması 4: Goodyear Restructiring | HBS 9288046 Goodyear Tire and Rubber Company 1988 HBS 9290016 |
9 | Değerleme ve Yapısında Kaldıraç Bulunan Şirketin Sermaye Bütçelemesi | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.17 |
10 | Örnek OLay Çalışması 5: Eskimo Pie Corporation | Eskimo Pie Corporation HBS 9293094 |
11 | Arasınav | |
12 | Halka Arz | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.19 |
13 | Örnek Olay Çalışması 6: Netscape’s Initial Public Offering | Netscape’s Initial Public Offering HBS 9296088 |
14 | Şirket Birleşmeleri ve Satın Almaları | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.30 |
15 | Örnek Olay Çalışması 7:Phillip Morris and Craft | Phillip Morris and Craft HBS9289045 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | CCapital Budgeting and Longterm Financing Decisions, Neil Seitz and Mitch Ellison, 4.th ed.,South Western Publishing (Thompson), 2005, ISBN: 978-0324258080 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Harvard Business School Örnek Olay Çalışmaları Her hafta işlenecek vakaları okumak, vakalarla ilgili soruları yazılı olarak dersin başında sunmak ve sınıftaki vaka ile ilgili tartışmalara katılmak gereklidir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek düzeyde katkıda bulunur. | X | ||||
2 | Finans alanı ve iş dünyasına yönelik problemleri tanımlar, analiz eder, yorumlayarak çözüm önerisi sunar. | X | ||||
3 | Finans alanında özgün bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştirir. | X | ||||
4 | Alanındaki mevcut teori ve araştırma birikimine hakim olarak bu birikimi akademik çalışmaya dönüştürebilecek beceriyi kazanır. | X | ||||
5 | Bilimsel toplantılarda ve/veya uzman topluluk içerisinde finans alanına özgün araştırma sonuçlarını ve görüşlerini ifade edebilecek düzeyde etkili iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | ||||
6 | Alanına ilişkin yürüttüğü bilimsel çalışmaların sonuçlarını ilgili hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin yaygınlaşmasına katkı sağlayabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
7 | Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve bu gelişmelerin piyasalar üzerindeki etkilerini disiplinler arası bir bakış açısıyla analiz ederek çözümler. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisini kazanır. | X | ||||
9 | Finans alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | ||||
10 | Finans alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak finans alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest